23948sdkhjf

Nu skal mælken frem i butikken

Kvickly vil gerne imødekomme de travle kunder og sætter derfor mælken forrest i butikken. Det er god købmandsstrategi at holde på kunderne, så de køber mere end planlagt.
- Kunderne skal eksponeres for så mange varer som muligt, forklarer Dorte Wimmer, Retail Institute. Det skriver Jyllands-Posten.

Alle supermarkeder er stort set indrettet sådan, hvilket betyder, at mælken står bagerst. Coop og Dansk Supermarked afviser, at kønnene definerer butiksindretningen, men begge kæder vil gøre det hurtigere at handle.

Kvickly vil gå helt nye veje, når deres butik åbner næste år i København:

- Vi vil gøre op med, at mælken altid skal stå bagest i butikken . Det er en konventionel tankegang, som er irriterende for de kunder, som har travlt, siger konceptchef Michael Holm, Kvickly.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125